Η λίστα με τα καλύτερα μουσικά άλμπουμ μεγαλώνει κάθε
χρόνο. Είκοσι δίσκους ξεχώρισα για το 2018 με σημαντικότατη αύξηση συμμετοχής
εγχώριων σχημάτων. Έξι από τα είκοσι άλμπουμ κυκλοφόρησαν από Ελληνικές μπάντες,
πραγματικά διαμάντια. Η λίστα καλύπτει ένα ευρύ μουσικό φάσμα (Psychedelic rock, Doom metal, Hard rock, heavy metal), με ένα και μοναδικό κριτήριο. Την
ανάγκη για επαναληπτικές ακροάσεις, χωρίς να μου περνάει από το μυαλό να πατήσω
forward σε
επόμενο τραγούδι. Δίσκοι που κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον και που θα αντέξουν
στο χρόνο!
Ιδού λοιπόν οι καλύτεροι/σημαντικότεροι δίσκοι για το
2018. Thank you for the
music!
1. The Steams – Wild ferment
Ο καλύτερος heavy psych rock δίσκος της χρονιάς, εμπνεύστηκε στην
Σαντορίνη και από τις 22.3.2018 δονεί τον κόσμο μας. Μπορείτε να θυμηθείτε το review εδώ.
2. Black Moth – Anatomical Venus
Το “Anatomical Venus” είναι ο δίσκος που παίρνει το doom από το χεράκι για να το οδηγήσει σε
νέα μονοπάτια. Διαβάστε ολόκληρο το review από
το Rockpages.gr, εδώ.
3.
Beggars – The day I lost my head
Το τρίο των Γιάννη, Chili και Πέτρου πιάνουν κορυφή και
κυκλοφορούν ένα συναρπαστικό δίσκο με μηδέν filler! Μηδέν filler! Διαβάστε ολόκληρο το review από το Rockpages.gr, εδώ.
4. The Sword – Used Future
Στο “Used Future”, ολοκληρώνουν το νέο τους μουσικό
πρόσωπο , συνεχίζοντας να δείχνουν την αγάπη τους για ZZ Top, Blue Oyster Cult αλλά και Lynyrd Skynyrd. Θυμηθείτε το review εδώ.
5. Naxatras – III
Το ύφος πατάει γερά
στην ψυχεδέλεια και το stoner
όμως πλέον μπορούν να συγκινήσουν και οπαδούς του κλασικού ροκ. Solo Hendrix, Pink Floyd ατμόσφαιρα, ενώ στο θαυμάσιο “Prophet” θυμήθηκα τους Eloy. Διαβάστε ολόκληρο το review από το
Rockpages.gr, εδώ.
6. Ragenheart – The Last King
Δεν
φτιάχνονται εύκολα τέτοιοι δίσκοι πια. Οι Ragenheart τα κατάφεραν και τους αξίζουν
συγχαρητήρια για τις συνθέσεις, το άρτιο παίξιμο, την ποιότητα και την αφοσίωσή
τους.
7. Ghost – Prequelle
Ο Καρδινάλιος
απελευθερώνει τον Tobias
Forge από τα βαριά
ράσα των Popes
και οι Ghost
κινούνται μουσικά από το Metal,
στην pop/A.O.R. με χαρακτηριστική άνεση. Απόλαυση!
Θυμηθείτε το review εδώ.
8. Arcadian Child – Superfonica
Ομιχλώδες, θλιμμένο,
ατμοσφαιρικό αλλά πάνω από όλα σαγηνευτικό, το “Superfonica”, είναι μια εξαιρετική δουλειά
ψυχεδελικής rock
από ένα συγκρότημα που βρήκε την ταυτότητά του. Θυμηθείτε το review εδώ.
9. Lucifer – II
Ιδανικός συνδυασμός doom, λυρισμού και hard rock των 70’s, με διάχυτη την αύρα των Blue Oyster Cult. Διαβάστε ολόκληρο το review από το Rockpages.gr, εδώ.
10.
Messa – Feast for water
Το “Feast
for water” είναι ένας δίσκος –ενέδρα. Σαν να βουτάς στη θάλασσα (βλ.
εξώφυλλο) και να πιάνεσαι στα δίχτυα τους, προσπαθώντας μάταια να ανέβεις στην
επιφάνεια. Θυμηθείτε το review εδώ.
11. Rymdstyrelsen
– Space
is
cold
Ατμοσφαιρικό,
νωχελικό space
rock με απίστευτες ιδέες (μέχρι και Morricone επιρροή). Ακούστε το άλμπουμ εδώ.
12. Alastor – Slave to the grave
Sabbath με Ozzy, Ozzy των 80’s, Lord Vicar, Uncle Acid and the deadbeats (“Drawn to the abyss”), και
οι Σουηδοί φεύγουν έτη φωτός μπροστά από το ντεμπούτο τους. Doom occult rock ,
ακριβώς όπως πρέπει να είναι! Και με 17λεπτο έπος (“The spider of my love”). Ακούστε
το “Your lives are worthless” εδώ.
13. Holy Monitor - II
Εθιστικό ψυχεδελικό kraut rock με space στοιχεία, που ξεπερνά το νεμπούτο του
συγκροτήματος. Υποδειγματική ενορχήστρωση και παραγωγή, με συνθέσεις που
κολλάς. Όπως φαίνεται με κάθε άλμπουμ θα ανεβαίνουν και ψηλότερα. Ακούστε το “Soothing
Water” εδώ.
14. Graveyard - Peace
Το “Peace”
κοιτάει στα μάτια το “Hisingen blues” και οι Graveyard είναι εδώ, ενωμένοι και
δυνατοί. Διαβάστε ολόκληρο το review από το Rockpages.gr, εδώ.
15. Black Strat Band - Absence
Από το εκπληκτικό
εξώφυλλο – αναφορά στους Floyd
(με την απρόσωπη μπαλαρίνα-απώλεια), το υπέροχο ζεστό και γνώριμο (το
αισθάνεσαι δικό σου) μουσικό περιεχόμενο που υπερισχύει των φωνητικών (με την
έννοια ότι ποσοτικά είναι κατά πολύ μεγαλύτερο), έως την εξαιρετική κιθαριστική
δουλειά (Νίκος Σελλάς-κιθάρα, φωνητικά) και την ισορροπημένη παραγωγή, το concept για την απουσία θα αγγίξει τον καθένα
μας. Διαμάντι από την Ελληνική επαρχία, απαραίτητο για φίλους των Pink Floyd, Camel, Barclay James Harvest, Eloy.Διαβάστε ολόκληρο το review από το Rockpages.gr, εδώ.
16.
Greta van Fleet – Anthem of the peaceful army
Λικνιστείτε ελεύθερα
στον καλύτερο δίσκο που (δεν) κυκλοφόρησαν οι Led Zeppelin μετά το 1982. Πρόστυχη απομίμηση; Η
απάντηση είναι λικνιστείτε ελεύθερα! Ακούστε το “When the curtain falls” εδώ.
Αποτελούν
εγγύηση του post rock ήχου, εδώ
έχουν 2-3 filler αλλά μιλάμε για ένα άλμπουμ που
περιέχει τα “Times, They are A Raging”, “Great Escape (pt.1)” και
“Great Escape (pt.2)”. Ακούστε
το τελευταίο εδώ.
17. Melody fields – Melody fields
Όλο το
άλμπουμ αξίξει αλλά το Trädgränsen
είναι εξωπραγματικό! Ήρεμο,
με μια απίστευτη επαναλαμβανόμενη μελωδία στην κιθάρα θα κορυφωθεί, θα ξεσπάσει
και μετά τα 10 λεπτά διάρκειάς του, θα σας αφήσει σαν το ψιλόβροχο μετά την
καταιγίδα. Ίσως έπαιξε ρόλο ότι η ηχογράφηση έγινε στο studio που ηχογραφούν οι Goat. Θυμηθείτε και
ακούστε το Trädgränsen εδώ.
18. Crippled Black Phoenix – Great Escape
19. Judas Priest - Firepower
Συγκινητική
επιστροφή ενός τεράστιου κεφαλαίου του Heavy Metal, με ένα δίσκο που έχει δυναμική
αντίστοιχη πολλών, μα πολλών νέων συγκροτημάτων. O Metal God μας προστατεύει. To “Rising from ruins” είναι έπος και εκτιμήθηκε δεόντως στο
Rockwave. Ακούστε
το εδώ.
20. Crypt Trip - Rootstock
Εμπνευσμένο
ψυχεδελικό ροκ που συνδυάζει διάφορους ήχους των τελών της χίπικης δεκαετίας
και των αρχών των 70΄s.
Περιορισμένα
φωνητικά, μπάσο που βαράει κατακούτελα (θυμίζει έντονα Geezer Butler), fuzzy κιθάρες, και μακρόσυρτα solo ορίζουν το ύφος του δίσκου. Διαβάστε
ολόκληρο το review
από το Rockpages.gr, εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου