Η
Annie θα χάσει την μυστήρια και ιδιαίτερη
μητέρα της, η οποία συμμετείχε σε μυστικές ομάδες. Πέρα από την θλίψη και τις
ψυχώσεις της, θα βρεθεί αντιμέτωπη με σκοτεινά μυστικά του παρελθόντος, ενώ
παράλληλα η οικογένεια της θα εκτεθεί σε άγνωστες δυνάμεις που εισβάλλουν στην καθημερινότητα
τους.
Θα
μπορούσε να είναι, κατόπιν και του παραπλανητικού τρέιλερ και της προώθησης της
ταινίας (“Ο νέος εξορκιστής”, “Η τρομακτικότερη ταινία του 2018”, κ.α.), ένα
ωραιότατο modern
horror τύπου Insidious, Conjuring και Mama. Τριξίματα, ντουλάπες, δαίμονες, scare jumps, ανατροπή στην μέση πριν την τελική
μάχη με το κακό, ουρλιαχτά, scare
jumps, νίκη της
οικογένειας έναντι του σκότους που θέλει να την διαλύσει, ένα τελευταίο scare jump για να ετοιμαζόμαστε για το “Hereditary 2”. ΤΙΠΟΤΑ από αυτά δεν ισχύει! Και
ευτυχώς, το Hereditary,
φανερά επηρεασμένο από τα 60΄ς και τα 70’ς, όντως αποτελεί μια ταινία σημείο
αναφοράς για το 2018, αυτό όμως της ταινίας που δεν αντέχεις να ξαναδείς και θα
κάνεις μεγάλο χρονικό διάστημα να ξεπεράσεις.
Ο
Ari Aster, με τα πλάνα του, το εκπληκτικό
μουσικό score
του Colin Stetson, την εξαιρετική φωτογραφία, και τις
πολύ καλές ερμηνείες όλου του cast
(με την Toni Colette να δίνει μια από καλύτερες αν όχι την
καλύτερη ερμηνεία της ever),
δημιουργεί μια υποβλητική και συνεχώς απειλητική ατμόσφαιρα, χωρίς ποτέ να
γνωρίζεις από τι ακριβώς κινδυνεύεις. Σκηνοθετεί τις μινιατούρες (το επάγγελμα
της Annie όπου μόνο
εκεί είναι ασφαλής…) ως πραγματικούς χώρους με μαεστρία, και εστιάζει στα
πρόσωπα στις στιγμές πόνου (…και είναι πολλές). Με μεθοδικότητα και έναν οριακά
βασανιστικό αργό ρυθμό για την νέα γενιά horrorάδων (το αναφέρω ως προτέρημα) θα μας
οδηγήσει σε ένα εφιαλτικό φινάλε.

Μόνο
μετά το τέλος της ταινίας, καταλαβαίνεις πόσο προσεγμένο και ολοκληρωμένο είναι
το σενάριο του Aster,
και συνειδητοποιείς πως ουσιαστικά στα έδινε όλα, αλλά δεν ήσουνα σε θέση να
ενώσεις τα κομμάτια του πάζλ. Ακόμη και αυτό να έχεις κάνει και να φαντάζεσαι
που μπορεί να καταλήξει η ταινία (δεν πρόκειται περί σεναριακής
παρθενογένεσης), η εκτέλεση είναι πραγματικά υποδειγματική, με μια συνεχή disturbing διάθεση και χωρίς ούτε ένα, μα ούτε
ένα scare jump.

Χαμογέλασα
σκεφτόμενος την υπόλοιπη μισή αίθουσα και το σοκ που υπέστη (να τρομάζουν και
να ταράζονται με σιωπές, βλέμματα και απλά ηχητικά κόλπα, χωρίς να πετάγονται
κάθε 1μιση λεπτό, και να ζούνε το παρανοικό wtf φινάλε), καθώς και τον διπλανό μου που έβγαλε την ταινία σκυμμένος (καθηλωμένος)
μπροστά, που μίλησε μόνο προς το τέλος για να πει στο φίλο του χαμηλόφωνα : “Γιατί
γελάνε ρε;;;”. Και μόνο που χάριν της άτυχης/υπερβολικής προώθησης, ο Ari Aster έφτασε με την “Διαδοχή” του σε τόσο
ευρύ κοινό, το θεωρώ επιτυχία. Ένα λαμπρό παράδειγμα σύγχρονης-σοβαρής ταινίας
τρόμου σατανιστικού περιεχομένου, και ένας δημιουργός που στο πρώτο του βήμα μας
κάνει να παραμιλάμε.
9/10
Δείτε
το τρέιλερ εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου