Doomκυκλοφορία της χρονιάς; Υπομονή, είναι
νωρίς, έρχεται και το νέο άλμπουμ των Avatarium.
Οι
Αμερικάνοι doomstersCruthu,
δημιουργήθηκαν το 2014 και ενώ απ’ ότι διαβάζω τα vocalsτα είχε αναλάβει η TerriBrown, εντέλει στο ντεμπούτο άλμπουμ τους
τραγουδάει ο RyanEvans. Σπάνια
περίπτωση η αλλαγή από femaleσε malevocals, αλλά έγινε κι αυτό.
Στο
“TheAngleofEternity”, παρουσιάζονται πιστοί στις doomπροδιαγραφές που έχουν θέσει οι BlackSabbath (πρέπει πλέον να τους αναφέρω σε κάθε
κείμενό μου –πρέπει να το κοιτάξω), οι Candlemass και οι CountRaven. Ο ήχος τους κατευθύνεται και σε λίγο
πιο bluesyκαταστάσεις, όπως στην περίπτωση των
επίσης Αμερικανών WitchMountain.
Ο
δίσκος έχει 6 μόνο συνθέσεις, εκ των οποίων το “Separatedfromtheherd” είναι ένα υπέροχο ημιακουστικό
ιντερλούδιο. Με 5 μόλις ψυχεδελοντούμ κομμάτια οι Cruthuδείχνουν ότι γνωρίζουν πολύ καλά το “άθλημα”.
Αργοί ρυθμοί, χαμηλά κουρδισμένη κιθάρα, μπάσο που πρωταγωνιστεί συχνά, (“Seance”, “Fromthesea” και παύσεις, που είναι πιο
σημαντικές από τη μουσική που γράφουν πολλά συγκροτήματα του είδους. Όπως αυτή
στο 4:14 του πιο πιασάρικου “Ladyinthewater” ή στο 1:18 του “Seance”, το οποίο έχει μια εντυπωσιακή Maidenκαλαματιανή εισαγωγή. Το ομώνυμο “Theangleofeternity” που κλείνει το άλμπουμ, είναι αυτό
με το οποίο θα κάνετε το σταυρό σας.
Αν
και ακόμη είναι νωρίς, σίγουρα θα είναι στην 10άδα του 2017. Και τι εξωφυλλάρα
είναι αυτή!
Νότια
Ισπανία, Ανδαλουσία, 1980. Η Ισπανία περνάει από τη μοναρχία στη “δημοκρατία”.
Σε μια επαρχιακή πόλη, νεαρές κοπέλες βρίσκονται δολοφονημένες. Η τοπική
κοινωνία τρομάζει μπροστά στον ανελέητο δολοφόνο. Οι κοπέλες είναι βιασμένες
και βασανισμένες. Το μυστήριο των πολλαπλών φόνων μέσα στα χρόνια, έρχεται να
λύσει ένα δίδυμο αστυνομικών της πόλης, όχι και τόσο ταιριαστών μεταξύ τους.
Προέρχονται από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, με τον Juanνα λέγεται ότι είναι πρώην βασανιστής
στην υπηρεσία του δικτάτορα Franco
(που πέθανε το 1975).Τους συνδέει όμως το πάθος για τη δουλειά τους και τη λύση
του μυστηρίου. Οι ντόπιοι θα συνεργαστούν μόνο επί πληρωμή και το έργο τους θα
αποδειχθεί πολύ δύσκολο. Σε μια εποχή ταραχών και ενός νέου ξεκινήματος για ένα
ολόκληρο λαό, οι δυο ντετέκτιβ πρέπει να ξεπεράσουν πολλά και να χειριστούν
καταστάσεις με διάφορους καινοτόμους (για την εποχή) και όχι νομίμους όλες τις
φορές, τρόπους. Εάν θα καταφέρουν να λύσουν το μυστήριο, θα πρέπει να
παρακολουθήσετε μέχρι και το τελευταίο λεπτό για να το μάθετε (κλισέ αλλά
αληθινό).
Η
ταινία ουσιαστικά είναι σαν να έχει βασιστεί πάνω στη αμερικάνικη σειρά “TrueDetective”. Εξάλλου, το αταίριαστο δίδυμο
αστυνομικών το έχουμε δει σε άπειρες εκδοχές. Το La isla mínima, καταφέρνει
όμως να ξεχωρίσει.
Υπέροχη
φωτογραφία, πλάνα από ψηλά και το πολιτικό υπόβαθρο της ταινίας είναι τα μεγάλα
ατού.
Οι
φίλοι του “Seven”
και φυσικά του “TrueDetective” (της πρώτης
σαιζόν thatis!) τσεκάρετε
οπωσδήποτε!
Οι
TwistedSister είναι ένα
αμερικανικό συγκρότημα που ξεκίνησε από τα ΄70s, μεσουράνησε στις αρχές των ΄80s ως πρωτοπόροι του glam/hardrock ιδιώματος, ενώ παρήκμασε στα τέλη της
δεκαετίας αυτής.
Το
συγκρότημα επανασυνδέθηκε και έπαιξε live ανά τακτά χρονικά διαστήματα από το 1997.
Χωρίς καμία καινούρια κυκλοφορία, αλλά με επαναηχογραφήσεις και Christmasalbumsκρατήσανε ψηλά το όνομα του
συγκροτήματος με τις εκρηκτικές ζωντανές εμφανίσεις.
Στα
70s λοιπόν οι J. J. French(κιθάρα) δημιούργησε τους SilverStar. Άπειρες εναλλαγές στο lineup, αλλά και συνεχείς live εμφανίσεις, δεν οδηγούσαν πουθενά. Το
συγκρότημα σε αυτή την αρχική του μορφή έπαιζε glamrock επηρεασμένο από DavidBowie κτλ. Το lineup άρχισε να σταθεροποιείται με τις
προσθήκες του Eddie
Ojeda στην κιθάρα το 1975, του DeeSnider το ΄76 στα
φωνητικά και του Mark
“TheAnimal” Mendoza στο μπάσο του ΄78. Με τον εκρηκτικό frontmanDeeSnider φύσηξε άλλος άνεμος στο συγκρότημα,
ενώ κάπου εκεί άλλαξε και η μουσική κατεύθυνση ακολουθώντας πιο σκληρά
μονοπάτια, διασκευάζοντας RollingStones
ενώ το ύφος παίρνει δόσεις AliceCooper και Slade.
Με
συνεχή soldoutlive στα club της Νέας Υόρκης (και το έντονο makeup να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της
εικόνας τους), δημιουργήθηκε το σκληροπυρηνικό fanclub τους, οι SickMotherFuckers, γνωστό και ως S.M.F. Το συγκρότημα έπρεπε πλέον να
κυκλοφορήσει δίσκο και για να το κάνει αυτό έπρεπε να έρθει στην Αγγλία και
μέσω της SecretRecords, και σε
παραγωγή του PeteWay (UFO) να κυκλοφορήσει το ωμό ντεμπούτο του
“Undertheblade”. Στο άλμπουμ συμμετείχε ο 7ος
κατά σειρά ντράμερ, που μπήκε στο συγκρότημα, ο A. J. Pero ο οποίος θεωρείται και ο πλέον
επίσημος εφόσον συμμετείχε σε όλες τις studio κυκλοφορίες που ακολούθησαν. Στη
συνέχεια το συγκρότημα υπέγραψε στην Atlantic και κυκλοφόρησε το “Youcan΄tstoprock ΄n΄ roll” το 1983. Η μεγάλη επιτυχία σε
δυσθεώρητα για την εποχή επίπεδα, σε απήχηση και πωλήσεις ήρθε με το “StayHungry” του 1984.
Εντυπωσιακή προώθηση από
το νεοσύστατο MTV
και όλα πηγαίνουν τέλεια. Κάπου εκεί όμως στραβώνει το πράγμα. Η οργάνωση PMRC που λογόκρινε τους metal κυρίως καλλιτέχνες της εποχής, οδηγεί
τους TwistedSister
στα δικαστήρια. Αθωώνονται και κυκλοφορούν το “Comeoutandplay”, που όμως η προώθησή του κόπηκε από
το MTV (λογοκρισία
στο “Bechrooltoyourschool). Το άλμπουμ, παρόλο που δεν ήταν
καλύτερο από τον προκάτοχό του, είχε πολύ καλή παραγωγή και πολλούς guests. Δυστυχώς η περιοδεία που ακολούθησε
ήταν ένα φιάσκο, με οκνηρή προσέλευση κοινού που οδήγησε εντέλει, και στην
ακύρωσή της. Έτσι ο DeeSnider αποφασίζει
να ασχοληθεί με τη solo
καριέρα του και ουσιαστικά η μπάντα είναι διαλυμένη.
Παρόλα
αυτά, υπό τις πιέσεις της εταιρίας και ενώ δεν ηχογραφήθηκε καν από το
συγκρότημα, το “LoveisforSukers” θα κυκλοφορήσει με το όνομα “TwistedSister” αντί του DeeSnider και θα βάλει οριστικά τέλος στην
δισκογραφική πορεία τους. Ο δίσκος δεν ήταν κακός αλλά δεν είχε και σχέση με
την μέχρι τότε hardrock/heavymetal παρουσία τους. Πιο pop και hairmetal, έβγαλε το single “Hotlove” που πήγε χάλια, ενώ μετά από δύο
μήνες κυκλοφορίας ο Dee
ανακοινώνει την αποχώρησή του και ουσιαστικά την διάλυση των TwistedSister.
Επανασυνδέθηκαν,
δεν έγραψαν ποτέ ξανά καινούρια μουσική και στα liveπαραμένουν ξεσηκωτικοί. Κυκλοφόρησαν επίσης ένα μεγάλο αριθμό best, live, Christmassongs και επανακυκλοφοριών των 5 studioalbum τους. Στην “Fortyandfuckit» tour (2015-?) τους ακολούθησε στα ντραμς ο
MikePortnoy, μετά το θάνατο του AJPero (RIP).
Twisted
forever!!!
Ακολουθεί
μια μικρή ανάλυση ανά δίσκο και ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα από τον καθένα.
Undertheblade (1982)
Μέτρια
παραγωγή, γαμάτες συνθέσεις και πολλά γκάζια. Μουσικά δεν ανακαλύπτουν τον
τροχό αλλά εμφανισιακά δεν περνάνε και απαρατήρητοι (δείτε μόνο το εξώφυλλο).
Από
το ιδανικό για άνοιγμα συναυλιών “WhatYouDon'tKnow -SureCanHurtYou”, μέχρι το doom “Destroyer” και τα λεπιδοφόρα riff του ομώνυμου τραγουδιού, το
συγκρότημα μπαίνει με φόρα. Τα καλύτερα έρχονται. Εδώ το αλά ACDC“Shootemdown”.
You Can't Stop Rock 'n' Roll (1983)
Στην
Attlantic πλέον,
συνεχίζουν ακριβώς όπως ξεκίνησαν. Αποφασισμένοι για την επιτυχία γράφουν τον
ομώνυμο ύμνο και θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στο σύνολό του σε επίπεδο
συνθέσεων ο δίσκος είναι ένα κομματάκι σκληρότερος σε σχέση με το ντεμπούτο.
Ξεχωρίζουντοπιο soft “I am I ΄m
me” αλλάκαιτα heavy “Power and the Glory” και “Ride to
live, live to ride”. Εδώ το ομώνυμο!
StayHungry (1984)
Όλα
ανταμείφθηκαν εδώ για τους TwistedSister.
Με τη σκληρή δουλειά, πέτυχαν κάτι πολύ δύσκολο. Ιδανικό songwritting, heavymetal ενέργεια αλλά rock 'n' rollattitude και η τέλεια ισορροπία μεταξύ
εμπορικού και ποιοτικού είναι εδώ! Ποιοςδενέχειακούσειτα “I
wanna Rock” και
“We're Not Gonna Take It”. Το
MTV τα έπαιζε
συνεχώς και φυσικά ο δίσκος πούλησε τρελά. Όλος ο δίσκος είναι ένα hit, ενώ περιέχει και φουλ darkheavymetal και όχι μόνο happy συνθέσεις, όπως το “Burninhell” και “Thebeast”. Εδώ το“I wanna rock”.
ComeoutandPlay (1985)
BillyJoel και AliceCooper είναι guests, ο δίσκος έχει καλά τραγούδια και
όμως το πράγμα δεν τράβηξε (εμπορικά)…. Οι εποχές ήταν πολύ ανταγωνιστικές στο heavymetal και χωρίς την κατάλληλη προώθηση όλα
κρέμονται σε μια κλωστή. Εκτός από τον ομώνυμο ύμνο, εδώ υπάρχει και η μπαλάντα
“IBelieveinyou” ενώ συνολικά είναι ότι πιο rock 'n' roll κυκλοφόρησαν. Εδώ το ομώνυμο.
LoveisforSuckers (1987)
Το
έχουν αποκηρύξει, αλλά κατά απαίτηση των οπαδών παίζουν live το “WakeupthesleepingGiant”. Ο δίσκος κινείται σε hard-rock/pop φόρμα αλλά αδικείται από το
χαρακτηρισμό hairmetal. Είναι
αρκετά πωρωτικός για το είδος και έχει και το προσωπικό αγαπημένο “YouareallthanIneed”. Εδώ το “Hotlove”.